taje známkování :D
taje známkování
taky vás pravidelně překvapujou známky z písemek i na vysvědčení?
chcete proniknout do tajů známkovacích metod? (bez záruky)
pak ste tady správně
většina vyučujících totiž používá naprosto originální a osobitý hodnocení nás studentů, ve kterým se málokdo vyzná, ale faktem je, že většina nejčastějších a nejtypičtějších metod se dá vcelku spolehlivě odhadnout
!!NEBERTE TO JAKO KRITIKU VYUČUJÍCÍCH,
ROZHODNĚ TO TAK NEBYLO MYŠLENO!!
přehlídka nejčastěji využívaných
známkovacích metod
hodnocení v podobě známek
(využívá známek hodnoty 1 - 5, jako za strarých dobrých časů kdy ještě nebyly body)
-
objektivní metoda
-
známka je udělována pouze za výkon odvedený v písemné práci, bez ohledu na vztah mezi učitelem a žákem
-
známka na vysvědčení odpovídá průměrné známce za celé pololetí
-
-
metoda excelových funkcí
-
používaná především pro známkové hodnocení vycházející z obodování jednotlivých částí písemky
-
stupnice rozhraní zámek se určuje pomocí průniku dvou a více funkcí
-
metoda dvou funkcí
-
-
body nejoblíbenějšího žáka (za předpokladu, že má nejlepší bodové hodnocení ze třídy) = počet bodů potřebný k získání známky 1 → (=oblibenec=1)
body neoblíbeného studenta = počet bodů potřebný k získání dobré známky mínus 1 bod → (=neoblibeny=3-bod)
výsledná funkce: (=(oblibenec=1)+(neoblibeny=3-bod))
-
metoda více funkcí - založena na stejném principu jako metoda dvou funkcí, ale zahrnuje víc určujících složek
-
metoda oblíbenosti
-
oblíbený žák (bez ohledu na vzhled, v tomto případě je kladen důraz na charakterové vlastnosti, postoj k vyučujícímu a k daném předmětu) je vždy hodnocen lépe/mírněji než většina žáků
-
-
metoda jednostranného papíru
-
hodně často neúmyslná, většinou pomáhá ke zhoršení známky
-
řešením je otázka “pane profesore/paní profesorko, koukal(a) ste se i na druhou stranu?”, po které vyučující svůj omyl opraví
-
-
metoda ty se mi líbíš
-
klade důraz především na vzhled
-
žák, především žákyně (s velkým výstřihem), bývá hodnocen lépe, což někdy ani neodpovídá jeho/jejím znalostem předvedeným v písemce/při zkoušení
-
-
metoda náhodně vylosovaného čísla
-
používá se jak u hodnocení písemek, tak i u zjištění známky na vysvědčení
-
ve vetšině případů žákům spíš pomůže než uškodí
-
-
metoda třídního génia
-
založená na principu “jedničkář chyby nedělá” → písemky čas od času působí dojmem, že důvodem známky není bezchybnost odpovědí (obzvlášť když najdete sem tam nějakou tu neopravenou chybičku), ale spíš podpis třídního génia
-
přiznám se, jednou (o hodině matiky) sme diskutovali o tom, jestli by této metody šlo zneužít ve prospěch obyčejných smrtelníků jejím využitím jako funkce → (=jméno třídního jedničkáře) váš podpis
-
hodnocení v podobě bodů
(bodové hodnocení převáděné na známky pouze k příležitosti vysvědčení nebo třídních schůzek; body za každou část písemky sou přesně dány)
-
metoda bod sem bod tam
-
bodování odpovědí bez ohledu na maximální možný dosažitelný počet bodů v dané otázce
-
nikdy neuškodí :)
-
-
metoda člověče, nezlob se
-
sborovna: A: “já mám písemky”
B: “já taky”
A: “dáme člověče?”
-
body, ke kterým se podle představ jistých studentů dá dojít zhruba takhle: sejde se dvojice až čtveřice učitelů, kteří mají opravovat písemky, hrají člověče, nezlob se (popř. jinou vhodnou stolní hru) a hodnoty padlé na kostce píšou do testů (vyhrává vyučující s větším součtem bodů)
-
-
metoda špatného sčítání
-
většinou neúmyslná
-
ve většině případů uškodí
-
tip pro vyučující: pište čísla co nejvíc nečitelně, zmatete studenty
-
-
metoda sníženého základu vzhledem k průměrnému hodnocení
-
u studentů velmi oblíbená
-
nejlepší možná reakce vyučujícího na fakt, že písemka dopadla špatně
-
-
metoda objektivního bodování
-
body jsou udělovány pouze za výkon odvedený v písemné práci, s ohedem na maximální možný počet bodů za danou otázku a bez ovlivnění vztahem mezi učitelem a žákem
-
známka na vysvědčení odpovídá převedenému bodovému hodnocení
-
-
metoda ty se mi líbíš - stejná jako u známek
Komentáře
Přehled komentářů
Awesome facts. Regards.
research methodology dissertation https://ouressays.com how to write a grad school essay https://bestonlinepaperwritingservices.com
choosing a dissertation topic q607ik
(EugeneTib, 7. 4. 2023 1:23)